vrijdag 13 februari 2009

wat als blijkt dat de fibro geen fibro is??

bij mij is twijfel of ik wel fibromyalgie heb

toen ik in 2004 bij de reumatoloog te horen kreeg dat ik fibro had was ik opgelucht...eindelijk een naam bij alle klachten die niets meer met de problemen in mijn rug te maken hebben
helaas was de reumatoloog iemand die het er verder niet meer over had en mij eigenlijk in mijn ééntje in die grote vertwijfelde wereld liet spartelen

in mijn ééntje veel op het internet wezen zoeken en meeleven en meeleren over fibromyalgie, met lotgenoten
met deskundigen
met artsenverklaringen
met wao-forums
met wat al niet meer is er te vinden op het internet

maar oop die manier voelde ik mij helemaal niet passen tussen al deze mensen...
ik kwám juist in die visueuse cirkel....
ik doe al zó veel aan beweging
ik had alles al gedaan waar iedereen over schrijft dat je die moet doen om uit je visueuse cirkel te komen van pijn en denken....je levenswijze zo instellen dat je de tijd neemt voor alles in het leven

huhhhhh.......ik ben een erg relaxed figuur...vind ik zelf,
ja, ik zit in een echtscheiding
ja, ik heb mijn discussie met het UWV
ja, ik heb niemand om dat te delen

maar dat wil toch niet meteen zeggen dat al mijn klachten ineens....ik heb ze al vele jaren langer.....tussen mijn oren zitten????????

een oud, niet geplaatst trauma??? ik zou het niet weten
pijn? ja, maar BIJ inspanning, die daarna wel zorgt voor meer pijn in de spieren

's morgens stijf uit je bed? nee, 's morgens ben ik op mn best...altijd al geweest
pijn na sporten, bewegen...nee, TIJDENS sporten, bewegen

pijnlijke en stijve gewrichten? hmmm soms, wel vaak in mijn polsen, handen en enkels, maar wederom..TIJDENS BEZIGHEDEN
deze pijn houd het voor mij nog wel waarschijnlijk dat er iets van fibromyalgie is...

maar de uitval in mijn benen? het niet meer kunnen lopen..gewoon omdat mijn been het niet meer doet?
ditzelfde in mijn arm?
mijn rechteroog doet regelmatig vreselijk zeer....alleen rechts
ik heb witte vlekken bij een hersenscan
ik heb pijn in mijn nekwervels...altijd op dezelfde plek, uitstralend naar de rest van mijn schouder, arm

ik hoor veel...heel veel klachten van mensen die de diagnose fibromyalgie hebben, maar waarbij ik denk...dát hoort er helemaal niet bij!!

zetten ze niet te snel een diagnose neer bij klachten waarvan ze het even niet meer weten?

Geen opmerkingen: